Öğretmenlik Uygulaması |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİ PUANI NASIL HESAPLANACAK?
|
|||
|
Ödev Adet |
Birim Puan |
Toplam Puan |
Günlük ve Özdeğerlendirme |
4 |
12 |
48 |
Akran Değerlendirme |
20 |
1,5 |
30 |
Derse Devam (Üniversite) |
10 |
1 |
10 |
Diğer Ders Etkinlikleri iii. Okul Nöbeti Tutma
|
1 1 4
|
5 3 1
|
5 3 4
|
Bonus Puan Etkinlikleri i. Kitap Okuma |
|
|
10 |
NOT: Gittiğiniz okuldaki ders devam şartının sağlanması için okulunuz idaresi tarafından imzalanan devam listesinin dönem sonunda öğretmenlik uygulaması ürün dosyasına eklenmesi zorunludur.
|
|||
ÖNEMLİ NOT: Akran değerlendirmeler sadece sunum yapan kişilerin özdeğerlendirme yapması amaçlı olup akran değerlendirme formundaki toplam not gözlenen öğrencilerin ders notunu etkilemeyecektir.
· ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DEVAM ÇİZELGESİ
· Grup Üyeleri Ders Anlatım Sırası Çizelgesi
|
GÜNLÜK ve ÖZDEĞERLENDİRME
|
DERS TANITIM
Sınıf: Ders Konusu: Öğrenci Kazanımları: · İlköğretim Fen Bilimler dersi öğretim programı incelenerek bu konu için hedeflenen öğrenci kazanımları yazılmalı
Ders Esnasında Sizi Gözlemleyen Kişilerin Adları · 1. ve 2. ders saatleri için ayrı ayrı belirtilecek
|
SUNU GÜNLÜĞÜ
Ders anlatımınız öncesi, esnası ve sonrasında neler yaşadığınızı ve hissettiğinizi detaylı biçimde belirten bir günlük yazınız.
Ders Öncesi: · Derse nasıl hazırlandınız? Ders anlatımında neler kullanmayı planladınız? · Dersiniz için nasıl bir süre planlaması yaptınız? · Ders esnasında hangi öğretim yöntem(ler) ve teknik(ler)ini kullanmayı planladınız? Neden? · Derse katılımı sağlama ve sınıf yönetimi için hangi tedbirleri planladınız? Neden?
Ders Esnası: · Dersin genel akışını özetleyiniz. · Ders öncesi yaptığınız hazırlıkların ne derece gerçekleştirildiğini somut örneklerle açıklayınız.
Ders Sonrası: · Ders genel olarak nasıl geçti? · Ders bitiminde ders anlatımınız hakkında ilk hissedilenler?
|
ÖZDEĞERLENDİRME
Sunumunuz sonrasında kendiniz için “Öğretmenlik Uygulaması Ders Anlatımı Gözlem Formu”nu puanlayarak doldurunuz ve kendiniz için bir toplam puan hesaplayınız. Gözlem formunda kendinize verdiğiniz puanlar ve grup arkadaşlarınızın arkan değerlendirmeleri ışığında formdaki her konu başlığı için kısaca özdeğerlendirme yapınız.
Özdeğerlendirme İçin Öneriler: · Derse yeterince iyi hazırlanmış mıydınız? · Kullanmayı planladığınız öğretim yöntem ve teknikleri sizce başarılı oldu mu? · Konu sizce sınıfın geneli tarafından anlaşıldı mı? · Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için başka şeyler yapılabilir miydi? · Derse katılım ve sınıf disiplini sizce yeterince sağlandı mı? · Derse katılımın ve sınıf disiplininin daha iyi olması için başka şeyler de yapılabilir miydi? · Beklentilerinize karşılık nelerle karşılaştınız? · Ders esnasında sizi özellikle mutlu eden şeyler? Sizce bu durum(lar)a sizin katkınız oldu mu? · Ders esnasında sizi özellikle zorlayan şeyler? Sizce bu durum(lar)a sizin etkiniz oldu mu? · Ders için yaptığınız süre planlamasına ne derece uyabildiniz? · Ders esnasında önceden planladıklarınızdan farklı yapılan veya (varsa) yapılamayanlar şeyler için gerekçeler · Akran değerlendirme formlarına ilişkin yorumlar · (Her başlık için arkadaşlarınızın gözlem formundaki gözlemlerine ilişkin genel yorumlar) · Bir dahaki ders anlatımı için geliştirilecek hususlar Þ Dönem içinde ilerleyen ders anlatımlarınız için özdeğerlendirme yaparken, önceki ödevlerinizdeki geliştirilecek notlar hususlarını dikkatle inceleyiniz.
· Öğretmenlik Uygulaması Günlük ve Özdeğerlendirme Rubriği
|
ÖZDEĞERLENDİRMELER, SUNUM YAPTIĞINIZ HAFTAİÇİ GRUBUNUZUN DERS SAATİNİZDE DERS SORUMLUSUNA TESLİM EDİLECEKTİR.
· NOT: Günlük ve Özdeğerlendirme ödevinize ait puanlamaların detaylarını görmek istiyorsanız “Öğretmenlik Uygulaması Günlük ve Özdeğerlendirme Rubriği”nin bir örneğini ödevinize ek olarak ders sorumlusuna teslim ediniz.
|
AKRAN DEĞERLENDİRME
|
· Her hafta staj okulunuzda ders anlatımı yapan arkadaşlarınızı veya rehber öğretmeninizi ders esnasında gözlemleyerek “Öğretmenlik Uygulaması Ders Anlatımı Gözlem Formu”nu eksiksiz doldurunuz. Þ Gözlem formunda gerekli gördüğünüz notları yazarak, özdeğerlendirme yazımında kullanması üzerine ders anlatan arkadaşınızla paylaşınız.
· Akran Değerlendirmelerinizi her hafta ders saatinizde sınıfa getirerek gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
· Akran Değerlendirmelerinizi her hafta ders saati sonunda ders sorunlunuza teslim ediniz. · Zamanında teslim edilmeyen veya yetersiz doldurulmuş Akran Değerlendirmeler puanlandırılmayacaktır.
· Öğretmenlik Uygulaması Akran Değerlendirme Gözlem Formu Rubriği |
Bonus Puan Kitap Okuma Listesi
Bonus puan almak için bu ders kapsamında dönem içinde okuduğunuz kitabın künyesini yazarak, kitabın tamamını okuduğunuzu ve kitap hakkında neler düşündüğünüzü belirten kısa açıklamanızı yazarak haftalık ödev tesliminde ders sorumlusuna iletiniz. Bir dönem içinde en fazla 10 puanlık kitap okuma bonus puanı verilecektir.
|
||
Kitap Adı |
Yazar (Yayınevi) |
Bonus Puan |
1. Toprak Uyanırsa |
Ş. Süreyya Aydemir (Remzi) |
6 |
2. Dağ Çiçeklerim |
Sıdıka Avar (Berikan) |
4 |
3. Öğretmenim, Lütfen Bu Kitabı Okur Musun!... |
Hasan Yılmaz (Çizgi) |
3 |
4. Ben Onları Çok Sevdim |
Hacı Ormanoğlu (Batı) |
3 |
5. Kaç Zil Kaldı Örtmenim? |
Filiz Aygündüz (Doğan) |
3 |
6. Öğretmence Sevebilmek İnsanı |
Sinan Yağmur (Karatay) |
3 |
7. Öğretmen Olmak |
Doğan Cüceloğlu (Final) |
3 |
8. Öğretmenin 55 Altın Kuralı |
Ron Clark (Akılçelen) |
3 |
9. Sevgi Bahçesinin Bahçıvanı |
Alişan Kapaklıkaya (Akis) |
3 |
10. Beyaz Zambaklar Ülkesi |
Grigoriy Petrov |
2 |
11. Öğretmeniiiiim! |
Nilgün Baltalıoğlu (Pegem) |
2 |
12. Öğretmen Tohumda Ormanı Görmeli |
Sait Çamlıca (Oku-Yorum) |
2 |
13. Tut Ellerimden Öğretmenim |
Efkan Yeşildağ (Hayat) |
2 |
14. İdeal Öğretmen |
Grigoriy Petrov |
2 |
15. Kelebeğin Rüyası (Öğretmen Hatıraları) |
Eğitim-Bir-Sen |
1*(60 s) |
16. Mum Işığında Son Mahnı (Öğretmen Hatıraları) |
Eğitim-Bir-Sen |
1*(60 s) |
17. Üşüyen Hayatlar (Öğretmen Hatıraları) |
Eğitim-Bir-Sen |
1*(60 s) |
18. Yüreğindeki Resimler (Öğretmen Hatıraları) |
Eğitim-Bir-Sen |
1*(60 s) |